Νέος οδικός άξονας θα συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Σιθωνία

Θεσσαλονίκη Κ16

Από ποιες περιοχές θα περνά

O αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας μίλησε στο πρώτο Southeast Europe Connectivity Forum.

Μάλιστα, ο κ. Μπίλλιας αποκάλυψε πως στα χέρια της Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βρίσκεται ένας νέος οδικός άξονας που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Σιθωνία στη Χαλκιδική.

Παράλληλα, έδωσε σημαντικά στοιχεία για το ποιος είναι αυτός ο νέος οδικός άξονας. Όπως είπε πρόκειται για έναν δρόμο με χαρακτηριστικά ταχείας κυκλοφορίας ο οποίος θα συνδέει την Θεσσαλονίκη από την περιοχή της Πυλαίας και θα καταλήγει στην χερσόνησο της Σιθωνίας, στο κέντρο της Χαλκιδικής.

Πιο συγκεκριμένα, μιλάμε για ένα άξονα που θα ξεκινά με σύνδεση με την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Πυλαίας, θα συνεχίζει και θα περνά από Θέρμη, Ραιδεστό, θα συνδέεται με τον άξονα Θερμη-Γαλάτιστα, θα περνά από τον Πολύγυρο και τελικά θα καταλήγει στην Νικήτη.

Ο νέος οδικός άξονας θα είναι για μετακινήσεις ταχείας κυκλοφορίας με ισόπεδες διαβάσεις και αναμένεται να εξυπηρετεί χιλιάδες μετακινήσεις από Θεσσαλονίκη προς Σιθωνία στη Χαλκιδική δίνοντας εναλλακτικές διαδρομές σε πολλές τουριστικές περιοχές.

Συνολικά μιλάμε για έναν άξονα συνολικού μήκους περίπου 80 χιλιομέτρων στον οποίο θα γίνουν νέα τμήματα αλλά και σημειακές παρεμβάσεις αναβαθμίσεις σε υφιστάμενα τμήματα.

Αυτή την περίοδο, όπως σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης, πραγματοποιούνται επαφές με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ξεκινήσουν οι πρώτες μελέτες και μόλις αυτές ολοκληρωθούν, τότε θα ξεκινήσει η εξεύρεση χρηματοδότησης. Με τις σημερινές συνθήκες, το έργο εκτιμάται πως θα υλοποιηθεί τμηματικά με την ολοκλήρωση του να φτάνει σε βάθος δεκαετίας.

Διαβάστε επίσης  Ενωμένες Χαλκιδική, Θεσσαλονίκη και Πιερία στη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Ουγγαρίας (ΒΙΝΤΕΟ)

Θα ενοποιηθεί το παραλιακό μέτωπο

Από το βήμα του SECF, ο κ. Μπίλλιας έκανε μνεία στα έργα τα οποία δρομολογεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την αναπτυξιακή ώθηση. Ξεχώρισε ως το μεγαλύτερο έργο, όπως είπε στην ιστορία της περιοχής, που είναι «η ενοποίηση, ανάπλαση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε μήκος 40 χιλιομέτρων».

Στη συνέχεια, επεσήμανε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης, καθώς όπως είπε «έχει την τύχη να αποτελεί σταυροδρόμι δύο σημαντικότατων οδικών αξόνων: του ΠΑΘΕ -ο οποίος διασχίζει την Ελλάδα καθέτως- και της Εγνατίας Οδού -που διατρέχει την Ελλάδα οριζοντίως-. Απαιτείται όμως για την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ να κατασκευαστεί ο δεύτερος κλάδος του τμήματος Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι ο οποίος έχει καθυστερήσει σημαντικά».

Ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΚΜ σημείωσε πως «η Θεσσαλονίκη διαθέτει επίσης λιμάνι, ένα λιμάνι το οποίο αποτελεί έναν από τους μεγάλους αναπτυξιακούς βραχίονες στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς αποτελεί εμπορευματική πύλη. Για αυτό τον λόγο πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα σύνδεσης του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο». Επίσης, ανέφερε ότι χρειάζονται και άλλα έργα, όπως, για παράδειγμα, η σιδηροδρομική Εγνατία, έργο το οποίο θα δώσει άλλη προοπτική στην ευρύτερη περιοχή.

Πηγή: ypodomes.com